Erasmus+

Egy hét Franciaországban

Január 10-én hajnalban indultunk Budapestre, a repülőtérre. Kíváncsian vártuk, milyen lesz a repülés, mivel senkinek sem volt komolyabb repülős élménye. Végül 6:30-kor elindultunk Amszterdamba.
A felszállás izgalmas volt, bár néhány arcon felfedezni véltem egy kis rémületet is(én sem voltam kivétel). Az úton kicsit ismerkedtünk egymással, mivel különböző osztályokból jöttünk. Amikor megérkeztünk Amszterdamba, a repülőről leszállva rohanhattunk is a másik kapuhoz, ahonnan indultunk tovább  Marseille-be. Dél körül érkeztünk meg. Már vártak ránk a fogadó családok, és a délutánt velük töltöttük. Néhányan  városnézésre mentek, mások pedig  megismerkedtek az adott család barátaival.
   Hétfőn reggel a Caucadis High School-ban találkoztunk újra, aminek nagyon örültünk, mivel volt egy-két probléma a közös (angol) nyelv használatával. Délelőtt prezentációkat tartottunk az iskolákról és településekről. Az ebédet jókedvvel fogyasztottuk el, és nagyon sokat nevettünk. Délután nemzetközi csoportokban sportfeladatokat kaptunk, íly módon is ismerkedtünk a többi diákkal és a tanárokkal. Fáradtan vonultunk vissza az iskolába, és folytattuk a bemutatókat, majd elsétáltunk a polgármesteri fogadásra.
   Kedden reggel az iskolától indultunk busszal Aix-en Provence-be. Az úton beszélgettünk a többi diákkal és tanárral. Volt pár félreértés a különböző kiejtéshasználat miatt. A délelőtti program városnézés volt, szerencsére az idegenvezető lassan és érthetően mesélt a város nevezetességeiről. Tetszett a város, igazán szép.
Az ebéd francia ételekből állt (halak, kagyló stb.), érdekes élménynek ígérkezett. Néhány fogásról nem tudtuk igazán eldönteni mi is lehet, ennek ellenére merészen megettük.
Ezután ellátogattunk a Vasarely kiállításra. Mi mindenhol jól éreztük magunkat, itt is. A napot az Európa Házban zártuk.
   Szerdán délelőtt mindenkinek be kellett mutatnia saját országának ki- és bevándorlási hullámait. Be kell vallanom, nagyon izgultunk, nehogy valamit elrontsunk prezentáció közben. A délutáni program a logók bemutatása volt. Ez váratlanul ért. Nem készültem arra, hogy ki kell állnom és bemutatnom a logómat. Ezután kiosztották, ki melyik csoportba fog kerülni (kérdőív készítés, idővonal, dokumentum film, weboldal készítés, naptár tervezés) a következő napon. Este szabadprogram volt.
   Csütörtökön csoportokban dolgoztunk, az ebéd pedig a diákok által hozott ételekből állt. Ismét a francia konyha rejtélyeivel találtuk magunkat szembe. Ebéd után még kicsit küszködtünk a francia nyelvű programokkal, amelyekkel a feladatokat végre kellett hajtani. Amikor mindenki készen volt (vagyis inkább csak a többség), be kellett mutatni a kész munkákat.
Este a búcsúvacsora következett. Vacsora után különböző nemzetiségű és típusú zenéket játszottak és lehetett táncolni. Mi is beszálltunk, egy óvatlan pillanatban azonban lecsaptak a táncpartneremre. A portugál hölgy lelkesen táncolt vele, mi pedig nem bírtuk ki ezt a szituációt nevetés nélkül.
   Pénteken buszos városnézésre mentünk Marseille-be. Az út nagyon jó hangulatban telt,a város körbeutazása után pedig megnéztük a Mediterrán Civilizációk Múzeumát. Érdekes volt a kiállítás, sok különleges dolgot lehetett ott látni(mint például…).
Ebéd után migrációs idegenvezetés volt a városban. Úgy gondolom, mindenki számára megrázó élmény volt. A nap végén lehetőség nyílt vásárlásra is. Bár mi inkább a szabad ülőhelyekre vadásztunk, a hosszú, fárasztó nap miatt.
   Szombaton reggel mindenki búcsút vett a családtól, akinél lakott és indult a repülőtérre. A repülőtéren találkoztunk és ismét izgultunk, de nem csak a repülés miatt, hanem amiatt is, hogy mindenki időben megérkezzen. Volt pár gyors telefonhívás, hogy mindenki előkerüljön. Gyors ellenőrzés és kis várakozás után felszálltunk. Ezúttal azonban Amszterdamban hosszabb várakozási időnk volt.
Már mindenki várta, hogy végre hazaérjünk. Amikor Budapestre értünk, megkezdődött a hazatelefonálgatás. Mindenki örült, amikor végre megérkeztünk Kecskemétre és újra találkozhattunk a családunkkal. (Valamint mindenki boldog volt, hogy hazai, igazi magyar vacsora várja.)